Petter Gulli

Strategisk rådgiver, bærekraftig merkevarebygging
12 years

Da FN’s klimapanel i oktober 2018 ga oss 12 år på å nå 2 graders målet, bestemte Petter seg for at nok var nok. Rett etter nyttår, sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digtalbyråer og forlot reklamebransjen, eller turboen på forbrukermaskineriet som han liker å kalle det, og startet 12YEARS. 30 års erfaring som tekstforfatter, kreativ leder, strategisk rådgiver og foredragsholder både nasjonalt og internasjonalt, ska nå brukes til å få fart på det grønne skiftet.

Petter er en uforbederlig klimaoptimist som hater grønne fundamentalister og grønnvaskere, og elsker alle som kommer opp med ideer som gjør at folk får lyst til å være med i det grønne skiftet og gjør det enkelt for dem å bidra.

I 2020 ga han ut boka “HÅP – En praktisk guide for klimaoptimister” på Aschehoug, han sitter i styret i WWF Verdens naturfond og Hugstiftelsen, og er medgründer i den sirkulære markedsplassen ReSourcer.bio.

Techpoint conference logo

© Techpoint – Kode og design Aptum
Personvern og cookies

Follow Techpoint on Social media
Newsletter

I wish to receive information about the conference, exciting news about speakers, themes, and other relevant topics.