Costas Markides

Professor of Strategy and Entrepreneurship
London Business School
Costas Markides er en av verdens fremste eksperter innen strategi og innovasjon, og forsker på emnene strategisk innovasjon, innovasjon av forretningsmodeller, diversifisering og internasjonale oppkjøp.

Costas Markides er Professor of Strategy and Entrepreneurship; Robert P Bauman Chair in Strategic Leadership

BA MA (Boston) MBA DBA (Harvard)

Costas Markides innehar den prestisjetunge anerkjennelsen som en Thinkers50. Dette er verdens mest anerkjente fora for å identifisere, rangere og dele de ledende ledelsesideene i vår tid. Hans arbeid utforsker hvordan etablerte selskaper kan forfølge radikal eller forstyrrende innovasjon og hvordan de kan konkurrere med to forretningsmodeller i samme bransje. Han forsker også på hvordan selskaper kan skape en kultur for kontinuerlig innovasjon og hvilken rolle individuelle ledere spiller i å gjøre et selskap mer innovativt.

Costas Markides innehar den prestisjetunge anerkjennelsen som en Thinkers50 som er verdens mest pålitelige fora for å identifisere, rangere og dele de ledende ledelsesideene i vår tid. Han har en nøkkelinnflytelse i globale forretningsdialoger, fra World Economic Forum til Harvard Business Review, og er anerkjent for sine innsiktsfulle tanker om forretningsstrategi og innovasjon.

Costas Markides er en prisvinnenende forfatter, med bestselgende bøker som er blitt uvurderlige guider for forretningsledere og som tilbyr rammeverk for strategisk innovasjon og selskapsomstrukturering i en stadig skiftende verden. Hans forfatterskap omfatter besselgere som “All the Right Moves: A Guide to Crafting Breakthrough Strategy”, “How Smart Companies Bypass Radical Innovation to Enter and Dominate New Markets”, “Game Changing Strategies”, “Organizing for the New Normal: Prepare your company for the journey of continuous disruption” og hans nye bok “Business Model Innovation: Strategic and Organizational Issues for Established Firms”.

Markides’ nåværende forskningsarbeid fokuserer på bedrifters entreprenørskap, styring av innovasjon av forretningsmodeller og bruk av kreativitet for å oppnå strategiske gjennombrudd. Han utforsker også hvordan vi kan bruke teknologiene i den sosiale æraen samt nye og disruptive forretningsmodeller for å løse store samfunnsproblemer, som fattigdom, underernæring, indre bykriminalitet og klimaendringer.

Techpoint conference logo

© Techpoint – Kode og design Aptum
Personvern og cookies

Følg oss på sosiale medier
Påmelding nyhetsbrev

Jeg ønsker å motta informasjon om konferansen, spennende nyheter om foredragsholdere, tema, og andre aktuelle saker.